Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την χρήση των cookies.

10 λόγοι για να εντάξετε την γλυκοπατάτα στην διατροφή σας..

Από admin 05/12/2018 0 Σχόλια

Η γλυκοπατάτα είναι ένα αμυλούχο λαχανικό με γλυκιά γεύση. Είναι κρεμώδης και μαλακή, κάτι που την κάνει να αποτελεί ιδανικό συστατικό σε πολλές συνταγές πίτας. Οι γλυκοπατάτες έχουν λεπτό, καφέ δέρμα στο εξωτερικό με έγχρωμη σάρκα μέσα - πιο συχνά πορτοκαλί χρώμα, αλλά άλλες ποικιλίες είναι άσπρες, πορφυρές ή κίτρινες. Το χρώμα εξαρτάται από την ποικιλία, τον τύπο του εδάφους, το κλίμα και τα διαθέσιμα ορυκτά.

Η κόκκινη ποικιλία έχει ξηρότερη και σκληρότερη σάρκα, ενώ η λευκή και η κίτρινη ποικιλία έχει πιο ζουμερή σάρκα. Η κόκκινη ποικιλία έχει ένα χαρακτηριστικό άρωμα που γίνεται πιο εμφανές στο βρασμό. Όσο πιο κοκκινωπό ή πορτοκαλί το χρώμα της σάρκας, τόσο ισχυρότερο θα είναι το άρωμα. Ίσως αυτό οφείλεται στην παρουσία β-καροτίνης, η συγκέντρωση της οποίας αυξάνεται επίσης με το χρώμα.

Τα διατροφικά οφέλη της γλυκοπατάτας..:

  • Αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης Α και C....

Ένα φλιτζάνι ψητή γλυκοπατάτα παρέχει σχεδόν το ήμισυ των καθημερινών σας αναγκών σε βιταμίνη C. Το ίδιο μέρος παρέχει επίσης 400% (!) Της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης Α. Και τα δύο θρεπτικά συστατικά είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της ανοσολογικής λειτουργίας, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια της εποχής του κρυολογήματος και της γρίπης. Η βιταμίνη Α είναι επίσης το κλειδί για τη διατήρηση υγιούς δέρματος, όρασης και λειτουργίας οργάνων.

  • Και πολλών ακόμη θρεπτικών συστατικών

Μια μερίδα γλυκοπατάτας προσφέρει το ένα τρίτο της ανάγκης σας για μαγγάνιο, ένα μέταλλο που βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου και προάγει την υγεία του δέρματος και των οστών. Θα λάβετε, επίσης, μεταξύ 15 και 30% αρκετών βιταμινών Β και ορυκτών που υποστηρίζουν την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου του καλίου.

  • Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες

Οι βιταμίνες Α και C λειτουργούν, επίσης, ως αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα από τη γήρανση και την ασθένεια. Οι μωβ γλυκοπατάτες έχουν ακόμη περισσότερα αντιοξειδωτικά από τις υπόλοιπες ποικιλίες. Η χρωστική ουσία που τους δίνει την πανέμορφη απόχρωση τους έχει ιδιαίτερα ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

  • Είναι αντιφλεγμονώδεις.

Γνωρίζουμε από καιρό ότι η ανεξέλεγκτη φλεγμονή χαμηλού βαθμού αυξάνει τον κίνδυνο σχεδόν κάθε χρόνιας ασθένειας, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, του διαβήτη τύπου 2, των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου. Οι φυσικές αντιφλεγμονώδεις ενώσεις στις γλυκοπατάτες έχουν αποδειχθεί ότι καταστέλλουν τη φλεγμονή σε κυτταρικό επίπεδο: Η έρευνα που διεξήχθη σε ζώα έχει δείξει μειωμένη φλεγμονή στον εγκεφαλικό ιστό και τον νευρικό ιστό μετά από την πορφυρή γλυκιά κατανάλωση εκχυλίσματος πατάτας.

  • Συμβάλλουν στην διατήρηση του επιπέδου σακχάρου στο αίμα

Ορισμένοι μπορεί να θεωρούν τις γλυκοπατάτες ως υπερβολικά αμυλούχα, αλλά το υψηλό περιεχόμενο ινών συμβάλλει στην επιβράνδυση των επιπέδων  σακχάρου και ινσουλίνης. Ένα φλιτζάνι ψητή γλυκοπατάτα παρέχει περίπου 6 γραμμάρια ίνας, το οποίο είναι περισσότερο από το ένα τέταρτο της συνιστώμενης ελάχιστης ημερήσιας δόσης.

  • Βοηθούν στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Ένα φλιτζάνι γλυκοπατάτα ψημένο με την φλούδα του παρέχει 950 mg καλίου. Αυτό είναι περισσότερο από το διπλάσιο του ποσού μιας μέτριας μπανάνας. Το κάλιο ουσιαστικά σαρώνει την περίσσεια νατρίου και υγρού από το σώμα, που μειώνει την αρτηριακή πίεση και μειώνει την πίεση στην καρδιά. Το κάλιο επίσης βοηθά στη ρύθμιση του καρδιακού ρυθμού και των συσπάσεων των μυών.

  • Βοηθά στην απώλεια βάρους

Περίπου το 12% του αμύλου σε γλυκοπατάτες είναι ανθεκτικό άμυλο, ινώδης ουσία που το σώμα σας δεν αφομοιώνει και απορροφά. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η αντικατάσταση μόνο του 5,4% της συνολικής πρόσληψης υδατανθράκων με ανθεκτικό άμυλο οδήγησε σε 20 έως 30% αύξηση της καύσης λίπους μετά από ένα γεύμα. Το ανθεκτικό άμυλο προτρέπει επίσης το σώμα να αντλήσει περισσότερες ορμόνες που προκαλούν κορεσμό.

  • Βοηθά στην διαχείρηση του άγχους

Οι γλυκοπατάτες αποτελούν σημαντική πηγή μαγνησίου, η ανεπάρκεια του οποίου έχει αναφερθεί ότι συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης, άγχους και στρες. Έτσι, οι γλυκοπατάτες μπορούν να αναπληρώσουν τα επίπεδα μαγνησίου του σώματος και να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και των συμπεριφορών που σχετίζονται με το άγχος.

  • Μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία – πρόληψη - αντιμετώπιση του καρκίνου

Οι γλυκοπατάτες περιέχουν β-καροτένιο, ένα καροτενοειδές, το οποίο είναι απαραίτητο για την προστασία των ανδρών από την ανάπτυξη καρκίνου του προστάτη. Επιπλέον, τα εκχυλίσματα από διάφορα μέρη γλυκοπατάτας έχουν αποδειχθεί ότι επιταχύνουν το θάνατο καρκίνου του μαστού, του γαστρικού, του παχέος εντέρου και του προστάτη, περιορίζοντας την ανάπτυξη και την εξάπλωση αυτών των καρκίνων

  • Είναι καλές για την πέψη

Οι γλυκοπατάτες περιέχουν σημαντικά υψηλές ποσότητες ινών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την προαγωγή μιας καλώς λειτουργούσας πεπτικής οδού, καθώς και για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Αφήστε ένα σχόλιο