Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την χρήση των cookies.

Χαρούπι... Μια παρεξηγημένη, πολύτιμη τροφή!!

Από admin 18/01/2019 0 Σχόλια

Τι είναι το χαρούπι;

Τα φρούτα του χαρουπόδεντρου μοιάζουν με ένα σκούρο καφέ μπιζέλι που περιέχει πολτό και σπόρους. Το χαρούπι είναι γλυκό και αποτελεί υγιεινό υποκατάστατο της σοκολάτας. Το χαρούπι είναι διαθέσιμο σε αρκετές μορφές όπως: πούδρα, τσιπς, σιρόπι, εκχύλισμα, καθώς υπάρχουν και πολλά προϊόντα με βάση το χαρούπι.

Οι άνθρωποι που έχουν προσθέσει το χαρούπι στην διατροφή τους έχουν παρατηρήσει οφέλη στην υγεία τους όπως είναι η απώλεια βάρους ή η μείωση στομαχικών διαταραχών.

Απο που προέρχεται το χαρούπι;

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που καλλιέργησαν χαρουπόδεντρα, τα οποία τώρα καλλιεργούνται παγκοσμίως, από την Ινδία μέχρι την Αυστραλία.

Κάθε χαρουπόδεντρο έχει ένα μόνο φύλο, επομένως χρείαζεται ένα θηλυκό και ένα αρσενικό χαρουπόδεντρο για να παραχθεί το χαρούπι. Ένα μόνο αρσενικό δέντρο μπορεί να επικονιάσει μέχρι και 20 θηλυκά. Ένα χαρουπόδεντρο είναι ικανό να παράγει καρπό μετά απο 6 – 7 χρόνια. Μόλις ένα θηλυκό δέντρο γονιμοποιηθεί παράγει εκατοντάδες χαρούπια. Η ιδανική περίοδος συλλογής τους είναι το φθινόπωρο.

Ιδιότητες Χαρουπιού:

    1. Χαμηλή Περιεκτικότητα σε Λιπαρά.

Το χαρούπι δεν περιέχει λίπος. Εάν βρίσκεστε σε δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, το χαρούπι είναι μια πολύ καλή επιλογή καθώς είναι υψηλότερο σε υδατάνθρακες από την σκόνη του κακάου.

    2. Χαμηλό σε Νάτριο.

Η υπερβολική ποσότητα νατρίου στην διατροφή σας αυξάνει τον κίνδυνο για:

  • Έμφραγμα
  • Οστεοπόρωση
  • Νεφρικά προβλήματά
  • Κατάγματα
  • Υψηλή πίεση του αίματος

    3. Περιέχει ασβέστιο, αλλά όχι οξαλικά

Το ασβέστιο είναι σημαντικό για την υγεία των οστών σας, αλλά βοηθά επίσης την καρδιά, τα νεύρα και τους μυς να λειτουργούν σωστά.

Τα οξαλικά μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να απορροφά το ασβέστιο. Μια δίαιτα υψηλή σε οξαλικά αυξάνει τον κίνδυνο να δημιουργηθούν πέτρες στα νεφρά.

    4. Πλούσιο σε φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες:

  • Βοηθούν στην δημιουργία της αίσθησης κορεσμού, με αποτέλεσμα να τρώτε λιγότερο.
  • Αποτρέπουν την δυσκοιλιότητα.
  • Ελέγχουν το σάκχαρο.
  • Μειώνουν την χοληστερίνη.

Μια μελέτη του 2010 διαπίστωσε ότι οι αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες σε αδιάλυτες φυτικές ίνες μειώνουν τη συνολική χοληστερόλη και την LDL (κακή) χοληστερόλη σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη.

   5. Δεν περιέχει γλουτένη

Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται σε σιτάρι, κριθάρι και σίκαλη. Σε μερικούς ανθρώπους, η γλουτένη πυροδοτεί το ανοσοποιητικό τους σύστημα και επιτίθεται στο λεπτό έντερο. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται κοιλιοκάκη. Εάν έχετε κοιλιοκάκη ή είστε ευαίσθητοι στη γλουτένη, πρέπει να αποφύγετε τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη.

   6. Βοηθά στην ανακούφιση της διάρροιας

Χάρη στην περιεκτικότητα σε ταννίνη, το χαρούπι έχει χρησιμοποιηθεί ως φυσικό φάρμακο για τη διάρροια. 

   7. Δεν περιέχει καφεΐνη

Η υπερβολική δόση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστες παρενέργειες όπως:

  • Αϋπνία
  • Γρήγορο καρδιακό παλμό
  • Νευρικότητα
  • Στομαχικές διαταραχές

Το χαρούπι δεν περιέχει καφεΐνη, επομένως αποτελεί το ιδανικό υποκατάστατο για τα άτομα που έχουν ευαισθησία και δεν μπορούν να καταναλώσουν προϊόντα με καφεΐνη.

  8. Καλή πηγή αντιοξειδωτικών

Σύμφωνα με μια μελέτη, οι ίνες χαρουπιών είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών. Η μελέτη εντόπισε 24 πολυφαινολικές ενώσεις σε ίνες χαρουπιού, κυρίως γαλλικό οξύ και φλαβονοειδή. Τόσο το γαλλικό οξύ όσο και τα φλαβονοειδή έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν το οξειδωτικό στρες.

Το γαλλικό οξύ έχει αποδειχθεί ότι καθαρίζει τις ελεύθερες ρίζες και σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα φλαβονοειδή έχουν αντιφλεγμονώδεις, αντικαρκινικές, αντιδιαβητικές και νευροπροστατευτικές ικανότητες.

  9. Χωρίς τυραμίνη

Η τυραμίνη είναι ένα υποπροϊόν της τυροσίνης, ένα αμινοξύ. Σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα Κεφαλαλγίας, τα τρόφιμα που περιέχουν τυραμίνη μπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους και ημικρανίες. Δεδομένου ότι η σοκολάτα περιέχει τυραμίνη, δεν συνιστάται για άτομα που παίρνουν ημικρανίες. Το χαρούπι δεν περιέχει τυραμίνη και θεωρείται ασφαλές για κατανάλωση για άτομα που έχουν ημικρανίες.

Το χαρούπι υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά σε αρκετά προϊόντα όπως:

  • ​Αλεύρι Χαρουπιού
  • Χαρουπόμελο
  • Σοκολάτα Χαρουπιού
  • Μακαρόνια Χαρουπιού
  • Παξιμάδια Χαρουπιού
  • Καφές Χαρουπιού
  • Κακάο Χαρουπιού

Προφυλάξεις: Δεν έχουν αναφερθεί παρενέργειες. Το χαρούπι είναι γενικά ασφαλές και εύπεπτο.

Αφήστε ένα σχόλιο